Platform Social Business

Alles over wearables

Posted In Internet of Things & Wearables, PSB - Door Antal de Waij op vrijdag, december 19th, 2014 With No Comments »
Share Button

screenshot-www.youtube.com 2014-12-18 20-50-53Tijdens  LeWeb’14 in Parijs was onderzoeksbureau Forrester aan het woord over Wearables.  James McQuivey, VP & Principal Analsyt en schrijver van het boek “Digital Disruption” nodigde diverse sprekers om ons een kijkje in de ontwikkelingen en toekomst van Wearables te geven. Aan het woord zijn de meest invloedrijke mensen op het gebied van Wearables. Kortom de moeite waard om deze video, die een uur duurt te bekijken. Geen tijd? geeft niks, hieronder ook de samenvatting in tekst.

JP Gownder, VP & Prinicipa Analyst bij Forrester: over het onderscheid tussen hype en realiteit van wearables en 5 waarheden in het domein van wearable computers.

  1. veel consumenten willen dit, percentages van intresses stijgen heel hard.
  2. bedrijven willen wearables want zij zien een duidelijke Return of Investment.
  3. Bedrijven zien kansen met nieuwe businessmodellen.
  4. Wearables duiken op diverse plaatsen zoals, schoenen, shirts, honden, kinderen en zelfs binnenin je lichaam. Dit alles leidt tot
  5.  diensten een groot deel uit gaan maken van het wearables eco-systeem om mensen meer controle te geven over hun gezondheid en/of omgeving.

David Rose, docent bij het gerenommeerde MIT Medialab en CEO van Ditolab. Hij spreekt over Enchanted objects waarmee hij The Internet of Things bedoeld. Gewone (huishoudelijke) spullen die nu in staat zijn te communiceren. Hij categoriseerd de objecten in “universele wensen” die mensen hebben zoals:

  • De wens om alles te weten
  • De wens om verbonden te zijn met andere mensen
  • De wens om veilig te zijn en te beveiligen
  • De wens om gezond te zijn
  • De wens om te maken, te creëren

Bovenstaande presentaties worden vanaf de 38e minuut aangevuld met een panel van experts die met elkaar spreken over de toekomst van Wearables.

 

 

 

Antal de Waij About Antal de Waij
Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

About - Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>