Platform Social Business

Bierbrouwer Bavaria betrekt consument bij ontwikkeling duurzaamheidskalender

Share Button

De brouwer uit Lieshout heeft social entrepeneurship omarmt en de ambitie om de duurzaamste bierbrouwer te worden. Hiervoor is een online platform gelanceerd, waar alle initiatieven op het gebied van duurzaamheid samenkomen. Bavaria wil hiermee haar duurzaamheidsgedachte en de daaruit voortvloeiende projecten toegankelijk maken voor een breed publiek. Middels de Twitter campagne #ikbrouwmee spoort de brouwer consumenten aan om mee te denken over initiatieven die bijdragen aan een duurzame toekomst.

Water purification plant, waterzuivering_72dpi_1280x960px_E

Waterzuiveringsinstallatie van Bavaria

Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter van Bavaria, licht toe: “Duurzaamheid is iets van ons allemaal. Door jezelf de juiste vragen te stellen kun je vaak met kleine dingen een groot verschil maken. Bavaria legt de lat hoog voor wat betreft duurzaamheid en daardoor zijn we voortdurend op zoek naar de meest efficiënte oplossingen. De onafhankelijke blik van consumenten die met ons meedenken is dan ook meer dan welkom”.

Naast een aantal ‘ronkende verhalen’, zoals het project Boer Bier Water dat handelt over verantwoord  gebruik van grondwater, wordt ook eerlijk bericht over minder geslaagde projecten. De taxi-service om beschonken gebruikers weer veilig thuis te krijgen (ideetje voor Uber?) is wegens gebrek aan belangstelling beëindigd. Het complete MVO jaarverslag kan gedownload worden als PDF, waarbij de consument zelf een selectie op onderdelen kan maken om daarmee een ‘nieuw’ verslag te vormen.

 

Antal de Waij About Antal de Waij
Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

About - Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>