Platform Social Business

Blog Levi Witbaard, Marketing Manager bij OBI4wan

Posted In PSB, Social Commerce - Door Redactie op dinsdag, oktober 28th, 2014 With No Comments »
Share Button
20141027 Blog Levi39 tactieken voor succesvolle promotie van je blog

#1 Je blog moet bovenal geweldig zijn
Kijk eens kritisch naar je blog. Welk probleem los je hier mee op? Welke vragen beantwoord je hiermee? Voegt je blog waarde toe, dan wordt het (verdiend) gedeeld. Help anderen vooruit met je content, wees uniek en als het even kan: vertel er nog een leuk verhaal omheen om het leesbaar te maken.

#2 Maak je blog vindbaar
Bepaal belangrijke zoekwoorden voor jouw business en verwerk deze in je blogpost. Houd rekening met verschillende versies van je zoekwoorden om een zo breed mogelijk bereik te hebben. Mijn persoonlijke tip is Übersuggest. Dit keyword suggestion tooltje neemt je basisterm en breidt deze uit met suggesties voor uitgebreide keywords.

#3 Verrijk je blog met visuele content
Mensen zijn visueel ingesteld. Maak je content aantrekkelijk met een sterke afbeelding. Ik lees vaak dat stockfotografie not done is, maar ik geloof er sterk dat goede stockfoto’s je content kunnen verrijken of aanvullen. Het is alleen een kwestie van goed zoeken! Tip: kijk eens naar (gratis!) stockfoto sites als Unsplash en Death To The Stockphoto. Ben je een beetje creatief, probeer dan eens de tool Canva.

Levi Witbaard is Marketing Manager bij OBI4wan en leider van een van de round table sessies op het Digital Content Marketing Congres dat plaatsvindt op 4 november 2014. Meer informatie? Kijk hier voor de overige sprekers en het complete programma.

#4 Bouw aan echte relaties
Besteed tijd aan je lezers, leer ze kennen en probeer uit te vinden wat hen beweegt om jouw blog wel of niet te lezen en delen. Vragen om een retweet kan ook wel werken, maar steek liever wat tijd in het opbouwen van een fanbase. Start bijvoorbeeld eens met uitvinden wie jou het meeste noemt, retweet of liket.

#5 Ken je doelgroep
Probeer uit te vinden waar je doelgroep écht mee zit. Breng deze zogenaamde pijnpunten in kaart en probeer in te schatten of jij een oplossing hebt voor hun probleem. Op deze manier ben je van waarde voor je doelgroep. Je kunt ook een stap verder gaan en je doelgroep indelen in zogenaamde buyer personas, om een nog scherper beeld te creëren.

#6 en #7 Genereer leads door targeting in je distributie
Je blog levert hopelijk ook nog iets op in de vorm van leads, niet geheel onbelangrijk. Enerzijds zijn deze leads vindbaar door de toepassing van targeting in de distributie van je content**, anderzijds door door te kijken naar de interactie rondom je blog*.

#9 Make it happen!
“Elke ochtend, voorafgaand aan al het andere wat je moet doen, bekijk je lijst met tactieken en strategieën en vraag jezelf af: wat is dat ENE ding, wat ik vandaag kan doen om mijn readership te vergroten? Doe dat dan, zo simpel kan het zijn” – James Chartrand, oprichter Men with Pens.

Leadgeneratie op Twitter: monitoring vs. Twittercards
** Meten is weten versus Luister en huiver

About Redactie

About -

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>