Platform Social Business

Crowdbutching: koop en deel een koe!

Posted In Deeleconomie, PSB - Door Antal de Waij op donderdag, mei 15th, 2014 With No Comments »
Share Button

Of liever gezegd, deel en koop een koe! Een nieuw initiatief om samen met je vrienden, familie of anderen samen een koe, of een deel daarvan te kopen. De website koopeenkoe.nl laat zien dat je best diervriendelijk vlees kunt eten. Een leuk initiatief om een koe te delen. Hoe? Je klikt je op een koe op de website en je besteld voor 99,50 euro een vleespakket. Dat laatste is niet nieuw en daarom vragen we ons of of dit, overigens sympathieke initiatief, nu slimme marketing of echt een vorm van de sharing eonomie is.

Nieuw is wel dat de koe pas geslacht wordt nadat de koe is ‘volgelopen’. Dat wil zeggen dat de koe helemaal verkocht is. Op die manier heeft de koe een langer en diervriendelijk leven, aldus de initiatiefnemer Yvo van Reijen. Deze ondernemer bedacht al eerder duurzame initiatieven als dekrat.nl dat eerlijk eten bij de mensen thuisbrengt en onderneemt hij met Marqt, de biologische supermarkt uit Amsterdam.

 

Antal de Waij About Antal de Waij
Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

About - Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.