Platform Social Business

De 7 stappen van Content Marketing software selectie

Posted In Communitymanagement, Platforms & Software & Data, PSB - Door Antal de Waij op donderdag, augustus 7th, 2014 With No Comments »
Share Button

RFP01BLOG-1-1024x768De ontwikkelingen staan niet stil, zeker niet in de content marketing sector. Er zijn veel leveranciers van software en die lijst is verre van eindig.

Content is hier het onderscheidende onderdeel. De Altimeter Group heeft geprobeerd een model te ontwikkelen dat de mogelijkheden van de verschillende tools afzet tegen de wensen van de klant. Maar dat is slechts een stapje in het proces van het zo goed mogelijk laten aansluiten van vraag en aanbod.

Volgens sommige leveranciers is een probleem om de match te maken een onvolledige lijst van parameters (of zelfs het ontbreken daarvan) van een RFP. Het is kennelijk moeilijk vast te stellen wat de content marketing behoeften zijn en/of op welke KPI’s je wilt gaan sturen.

Speciaal voor dit proces heeft de Altimeter Group een stappenplan opgesteld om het proces van slelectie en keuze van het juiste systeem mee aan te sturen. In het rapport zit een template dat beter aansluit op dit specifieke selectieproces en bevat o.a. de volgende onderdelen:

  • Compatibiliteit met CRM-systemen.
  • In hoeverre kan de software aansluiten op bestaande processen.
  • Het inventariseren van compatibiliteit van de interne stakeholders (assessment).

Er zijn 7 stappen benoemd in het proces van ‘vendorselectie’, waarbij dus ook wordt gekeken naar integratie met andere softwaresystemen. Zie de hierboven afgebeelde grafiek.

Bron

 

 

Antal de Waij About Antal de Waij
Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

About - Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>