Platform Social Business

Facebook als succesvolle innovator en wat dat voor jou betekent

Posted In PSB, Social Media & Marketing - Door Rebecca Kanne op maandag, maart 9th, 2015 With No Comments »
Share Button

facebook videoFacebook is een van die bedrijven die innoveren en inspelen op gebruikers heel goed begrepen heeft. Vergelijkbaar met Lego en Ikea is dit een ‘merk’ dat met de gebruikers het product beter maakt.

Wat is er aan de hand: we lezen bijna niet meer. Geen tijd, maar vooral geen geduld meer want we hebben wat te absorberen op een dag. Verder is het aantal video’s dat gedeeld wordt explosief gestegen.

Zuckerberg reageert daarop door de video mogelijkheden te vergroten. Door de interne processen beter te regelen en door het platform zo in te regelen dat dit nog eenvoudiger gaat: tot aan je eigen video’s uploaden toe.

Even een paar cijfers:

Facebook genereert 59% van de global video shares. Sterker nog; het aantal video’s dat direct is geupload naar Facebook overschreed afgelopen november dat van YouTube.

Video blijkt ook de content te zijn dat bezoekers eerder bereikt dan welke andere vorm van content dan ook. Het gemiddelde organische bereik is 8,7% waartegen gewone status updates 5.8% bereik heeft. Foto’s hebben zelfs een nog lager bereik: 3.7%

Op dit moment is YouTube nog steeds marktleider op dit gebied maar wordt al snel ingehaald door Facebook.

Wat betekent dit voor jou

Als we het hebben over het maken en verspreiden van je content dan mag je als blogger langzaam even op je achterhoofd gaan krabben en nadenken over de lange lappen tekst die je produceert. Nu zal het nog gaan maar ik geef je op een briefje dat je tegen het einde van het jaar de innovatieslag gemaakt moet hebben naar video. Of op zn minst meer foto’s en minimaal tekst.

Een marketing bureau is altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Of dat nu gaat om nieuwe in te zetten middelen of trends die gaan komen. Dat is een van de redenen waarom het een goed idee is om minstens eens in de zoveel tijd te sparren met zo’n partij over je eigen marketing/communicatie.

About Rebecca Kanne
Rebecca Kanne, eigenaar van Dare2Be, is sinds 2006 Brand strateeg voor ondernemers. In de afgelopen jaren heeft zij vele ondernemers geholpen met een merkstrategie waardoor deze succesvoller zijn gaan ondernemen. Daarnaast geeft zij geregeld workshops en presentaties over sociale media, strategie, crowdfunding, slimmer werken.

About - Rebecca Kanne, eigenaar van Dare2Be, is sinds 2006 Brand strateeg voor ondernemers. In de afgelopen jaren heeft zij vele ondernemers geholpen met een merkstrategie waardoor deze succesvoller zijn gaan ondernemen. Daarnaast geeft zij geregeld workshops en presentaties over sociale media, strategie, crowdfunding, slimmer werken.

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>