Platform Social Business

Fisher-Price brengt wensen van moeders in beeld tijdens nieuwjaar

Posted In PSB, Social Media & Marketing - Door Antal de Waij op vrijdag, maart 6th, 2015 With No Comments »
Share Button

Wishes-For-BabyHoe run je als babymerk een campagne. Aan het begin van 2015 heeft speelgoed en baby-artikelen merk Fischer-Price een uitzonderlijk mooie campagne ontwikkelt met als doel het merk onder de aandacht te brengen met een mooie tijdloze video. In een negentig seconden lange YouTube video met de naam “Wishes for Baby” laat het merk een aantal nieuwgeboren baby’s zien uit zeven verschillende landen, Verenigde Staten, Japan, Mexico, Brazilië, Kenia, Bangladesh, en Polen.

Tijdens nieuwjaarsdag

Op tien locaties werd in ziekenhuizen werden opnames gemaakt waarin moeders hun wensen voor het leven van hun pasgeborene uitten. Het levert wensen op als ‘door iedereen geliefd te zijn’ en ‘in staat zijn om naar school te gaan’. Dit alles is op Nieuwjaardag 2015 opgenomen omdat dat de beste manier is om te beginnen aan liefde laat de video in de laatste scene zien.

Campagne

De campagne is uitgezonden op de Amerikaans televisie tijdens het programma ‘Good Morning America’ en daarna is de kortere versie (betaald) uitgerold op YouTube, Facebook en Twitter. De campagne wordt opgevolgd door een social media campagne op Instagram en Pinterest die ouders oproept hun wensen voor hun baby te plaatsen via de hashtag #wishesforbaby.

Het resultaat

Inmiddels is de video al meer dan twee miljoen keer bekeken.

Antal de Waij About Antal de Waij
Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

About - Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>