Platform Social Business

Frans modemerk creëert duizenden extra verkooppunten met PowaTag

Posted In PSB, Social Commerce, Social Customer Service & CRM - Door Antal de Waij op maandag, juni 2nd, 2014 With No Comments »
Share Button

Met behulp van de technologie van Powa Industries tovert Comptoir des Cotoniers elke commerciële uiting nu om in een virtuele winkel. Dat kan variëren van een advertentie, instore-uiting tot en met alle voorkomende vormen van buitenreclame. Maar ook de kleding zelf wordt nu een verkoopkanaal.

Schermafbeelding 2014-06-02 om 14.22.09

Met behulp van je smartphone en je creditcard kun je nu virtueel winkelen. De technologie werkt hetzelfde als een QR-code, maar het mooie ervan is dat het nu niet meer om iets gaat als een barcode, waarmee verbinding wordt gelegd met de virtuele winkel. Het kan van alles zijn, zoals: barcodes, QR-codes, audio of video watermerken, visual image watermerken, JavaScript, iBeacons.

Een radiospotje wordt met de techniek à la de app Shazam, herkend door je smartphone, waarna je wordt gelinkt naar de website. Beelden worden via een techniek zoals wij kennen van Layar herkend. Codes op kleding en in print worden via een QR-techniek gekoppeld. Op zich bestonden deze technieken allemaal al, maar Powatag koppelt deze nu allemaal en maakt het mogelijk voor een merk om in korte tijd het aantal verkooppunten maximaal op te voeren.

PowaTag maakt ook klantenbinding mogelijk door in outlets aan klantherkenning te doen en op maat gemaakte aanbiedingen via de app aan te bieden.

Klik hier voor een impressie van PowaTag.

Bron

Antal de Waij About Antal de Waij
Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

About - Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>