Platform Social Business

Inbound marketing is in

Posted In PSB, Social Commerce, Social Media & Marketing - Door Redactie op dinsdag, september 30th, 2014 With No Comments »
Share Button

20140924 Inbound marketing85 procent van de marketeers gebruikt inbound marketing, bij 47 procent stijgt het budget hiervoor en bij slechts 53 procent wordt de ROI gemeten. Dat zijn een paar resultaten uit het onderzoek The State of Inbound dat jaarlijks door inbound marketingbedrijf Hubspot wordt gedaan.

WC Eend?
Inbound marketing groeit. Zegt een bedrijf dat zijn geld verdient aan inbound marketing. Is dit een geval “wij van WC Eend adviseren WC Eend”? Ik denk van niet. Een deel van de 3500 respondenten bestaat uit klanten van Hubspot en het is logisch dat zij de waarde van inbound marketing inzien. Maar de trend is duidelijk: marketeers maar ook salesmensen hechten meer waarde aan inbound marketing dan bij het vorige onderzoek.

10 belangrijkste conclusies
Als je bereid bent om wat gegevens van jezelf prijs te geven, kun je het complete rapport hier opvragen. Hieronder de 10 meest interessante conclusies uit het onderzoek:

  1. Inbound marketing wordt steeds vaker ingezet

Het aantal marketeers dat zegt inbound marketing in te zetten, is gestegen van 60 procent vorig jaar naar 85 procent dit jaar. Terwijl het aantal marketeers dat expliciet aangeeft geen inbound marketing in te zetten, bijna is gehalveerd tot 13 procent. De voornaamste kanalen zijn online en social waarop educatieve content als magneet wordt ingezet.

  1. Budgetten voor inbound marketing blijven stijgen

Nu steeds meer bedrijven minder inzetten op traditionele interruptiemarketing, wordt er logischerwijs meer ingezet op inbound marketing. Vijf keer zoveel marketeers gaven aan dat hun budgetten voor inbound marketing waren gestegen dan marketeers die deze zagen krimpen.

  1. Meer budget door succes met inbound marketing

In het verleden behaalde successen resulteren in meer budget: het is volgens het onderzoek de grootste factor voor budgetstijging.

  1. Inbound marketing zorgt voor leads

De helft van de marketeers (B2B, B2C en non-profit) noemden inbound marketing als hun primaire bron voor (het genereren van) leads.

  1. ROI blijft een uitdaging

Van alle uitdagingen die marketeers aanhaalden, was het bewijzen van de ROI de enige uitdaging die geen daling zag maar juist steeg tot bijna 30 procent. Andere uitdagingen, zoals het veiligstellen van voldoende budget, beheer van de website en het inschakelen van de juiste mensen, daalden.

  1. Marketeers die ROI meten zien betere resultaten

Interessant genoeg is er een sterke correlatie tussen het meten van ROI en het daadwerkelijk bewijzen ervan. Marketeers die de ROI meten over inbound marketing hebben 17 keer meer kans om hetzelfde of een hoger rendement te halen, dan marketeers die geen ROI meten. Slechts 53 procent van de marketeers meet ROI.

  1. Topprioriteit: het verhogen van het aantal leads

De nummer één prioriteit voor marketing is het genereren van leads (24 procent), op de voet gevolgd door lead conversie (21 procent). Voor marketingteams is er meer druk om niet alleen meer kwalitatieve leads aan te leveren, maar ook te ondersteunen met leadnurturing.

  1. Inbound leads weten meer over je bedrijf

Volgens het onderzoek hebben leads afkomstig uit inbound marketing, steeds meer kennis over het bedrijf voorafgaand persoonlijk contact.

  1. Bloggen werkt

De voordelen van bloggen zijn universeel bekend. Blogs zijn de basis van bijna elke content marketing en online marketing methodiek dat gebruikmaakt van inbound technieken. Volgens het HubSpot onderzoek hebben marketeers die prioriteit geven aan bloggen, 13 keer meer kans op het zien van een positieve ROI.

  1. Inbound marketing werkt voor non-profits

Terwijl inbound marketing veel nog wordt geassocieerd met alleen B2B, zien non-profitorganisaties ongelooflijke resultaten. Inbound marketing zorgt voor 58 procent van alle leadgeneratie, bijna het dubbele van het totaal van alle overige kanalen (31 procent). Ze doen het qua groei in ROI ook beter dan de B2B en B2C bedrijven.

Inbound marketing is een blijvertje
Inbound marketing is niet zomaar een modegril of het buzzwoord van de maand. Het staat voor een fundamentele verschuiving van de manier waarop we marketing bedrijven, in reactie op het nieuwe koopgedrag.

Bron

About Redactie

About -

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>