Platform Social Business

NFC-campagne Uber in kroegen en clubs

Posted In PSB, Social Commerce - Door Redactie op donderdag, oktober 9th, 2014 With No Comments »
Share Button

20141007 NFC campagne UberTaxidienst Uber voert een near field communication (NFC) campagne in meer dan 100 kroegen en clubs in Londen. Doel van de campagne is dat de bezoekers de app van Uber downloaden en daarna natuurlijk de taxi nemen voor hun rit naar huis. Klanten die de app via NFC downloaden krijgen 15 pond korting op hun eerste rit met Uber.

Campagne
De 12 weken lopende campagne loopt via het netwerk van D-Media. Er worden onder andere digitale posters en bierviltjes ingezet. Al het materiaal is voorzien van NFC-tags. In de NFC-technologie wordt voorzien door provider Tamoco. Sam Amrani van Tamoco over de inzet van de NFC-technologie in de kroegen en clubs: “Dit is een ideale omgeving. Niet alleen omdat de consumenten tijd hebben maar voor degenen die deze techniek nog niet kennen is het leuk om te ervaren hoe het werkt.”
Volgens D-Media kunnen een miljoen potentiële klanten tijdens de campagneperiode bereikt worden. Tot nu toe werd het netwerk van D-Media vooral ingezet om het marktaandeel van drankmerken te vergroten. Gecombineerd met de NFC-technologie wordt de toepassing nu dus een stuk breder.

About Redactie

About -

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>