Platform Social Business

Ook Jumbo online

Posted In PSB, Social Commerce - Door Redactie op donderdag, november 13th, 2014 With No Comments »
Share Button

20041112 jumbo onlineJumbo, de tweede supermarktketen in Nederland, heeft deze week haar webwinkel op Jumbo.com geopend. Klanten kunnen hun bestelling afhalen bij zogenaamde Pick Up Points, waarvan Jumbo er nog dit jaar enkele tientallen opent. Naast de webwinkel lanceert Jumbo binnenkort ook een app voor het eenvoudig online bestellen van boodschappen.

De supermarktketen uit Veghel zet met Jumbo.com de stap naar online winkelen en speelt zo in op de groeiende behoefte van consumenten om overal en op elk moment boodschappen te kunnen doen. “We beleven vandaag een mijlpaal als familiebedrijf. Doordat we nu naast al onze winkels ook een webwinkel en Pick Up Points hebben, bieden we de klant maximale keuze in hoe, waar en wanneer hij of zij boodschappen doet en ophaalt”, aldus Frits van Eerd, algemeen directeur van Jumbo.

Ook online écht Jumbo
Ook online zorgen Jumbo’s 7 Zekerheden ervoor dat de klant zonder ergernissen boodschappen kan doen. Van Eerd: “Zo hoef je niet perse een heel recept bij elkaar te zoeken, maar kun je ook eenvoudig alle ingrediënten met één klik in je mandje stoppen. En wil je niet drie kilo appels, maar slechts drie stuks? Dan is ook dát geen probleem. Klanten bepalen zelf of ze kiezen voor gewicht of aantallen. Met dat soort elementen zijn we in staat om de klant online een net zo prettige ervaring te bezorgen als in de winkel.”

Met zes Pick Up Points van start
Klanten bepalen zelf waar en wanneer zij hun online bestelling ophalen. De eerste zes Pick Up Points openen deze week in Tilburg, Schijndel, Raamsdonksveer, Nieuwegein en op twee plekken in Utrecht. In de komende weken openen nog eens enkele tientallen Pick Up Points op verschillende plekken in het land. Van Eerd: “We kunnen zo snel zoveel afhaallocaties openen omdat we dit samen met onze franchisenemers doen.”

Drie soorten Pick Up Points
Van Eerd: “We introduceren Pick Up Points in drie varianten. Zo zijn er afhaalbalies in onze winkels, maar ook verschillende drive-throughs naast bestaande winkels. Op plekken waar nog geen winkel in de buurt is, openen we een beperkt aantal solo Pick Up Points. Bij die laatste twee varianten zetten onze collega’s de bestelling desgewenst direct in de kofferbak, terwijl de klant afrekent vanuit de autostoel.” Klanten die hun bestelling ophalen bij een Pick Up Point in een winkel, hoeven enkel een code te scannen. Vervolgens brengt een medewerker van de winkel de boodschappen naar hen toe.

Op Jumbo.com kunnen klanten niet alleen terecht voor hun dagelijkse boodschappen, maar bijvoorbeeld ook voor recepten en de locaties van alle winkels in het land. Thuisbezorging is op dit moment (nog) niet mogelijk. Jumbo onderzoekt de mogelijkheden dit op termijn aan te bieden zonder dat dit ten koste gaat van de lage prijzen en goede kwaliteit.

Laat
In vergelijking met andere ketens begint Jumbo laat met een webshop. Albert Heijn bezorgt al jaren en opende in 2012 zijn eerste Pick Up Point. Ook veel andere ketens zijn de laatste tijd begonnen met ophaalpunten. Ten opzichte van bezorging zijn ophaalpunten voor winkels logistiek makkelijker. Volgens de ketens is er bij klanten veel vraag naar. Albert Heijn wil het aantal ophaalpunten uitbreiden, met hoeveel wil het bedrijf niet zeggen.

Bron

About Redactie

About -

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>