Platform Social Business

Supermarkt Tesco gaat volledig digitaal

Posted In PSB, Social Commerce, Social Media & Marketing - Door Antal de Waij op donderdag, mei 15th, 2014 With No Comments »
Share Button

De Engelse supermarktketen breidt haar digital portfolio uit met de lancering van een digitale portemonnee. Daarnaast zijn nog een groot aantal digitale diensten aangekondigd.

De diensten zullen naast de al bestaande digitale diensten bestaan waaronder een digitaal magazine en een App met daarin een Click & Collect functionaliteit. Dit alles zal bijdragen aan de ‘toekomstige multi-channel journey’ van haar klanten vertelde¬†Robin Terrell, Tesco’s group multichannel director in een gesprek met een groep investeerders. Er komt nog veel meer aan zoals mobiel shoppen een clubcard met check-in functionaliteit en Clubcard vouchers. deze worden allemaal getest op dit moment.

Terrell zei dat klanten die zowel in-store als online food-producten kochten twee keer zoveel spendeerden als klanten die alleen online winkelen. Deze verhouding verdrievoudigd wanneer klanten ook non-food producten kochten.

De groei van Tesco klanten die multi-channel winkelt groeit met 17% per jaar.

Bron: http://www.computerweekly.com

Antal de Waij About Antal de Waij
Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

About - Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.