Platform Social Business

Uber start on demand boodschappendienst Corner Store

Posted In Platforms & Software & Data, PSB, Social Commerce - Door Antal de Waij op dinsdag, augustus 19th, 2014 With No Comments »
Share Button

cornerstore_graphics_700x300_r3Ken je de dienst van Albert Heijn met AH Pick Up Points en thuisbezorgservice, voorheen Albert? Sinds vandaag is deze innovatieve manier van boodschappen doen achterhaald. Bij het lezen ervan ben ik al fan! Taxidienst bedrijf Uber begint met dezelfde app functionaliteit  namelijk een boodschappendienst Corner Store. Kort gezegd: bestel een product die een chauffeur, die in de buurt is van de winkel, bij jou aflevert. Voor een van te voren afgesproken bedrag. WOW! riepen we tegen elkaar op de redactie van Social Business. Thuisbezorgservices zijn zojuist peer-to-peer gegaan. Handig! Vandaag maakte Uber op haar blog bekend dat zij starten met Corner Store. Het is een experiment dat enkele weken gaat draaien in het Amerikaanse Washington. Uber geeft aan dat hoe meer mensen er gebruik van gaan maken hoe groter de kans is dat dit een dienst is die blijft. Vooralnog is het dus een experiment.

Gerelateerd onderwerp: Uber speelt vals

Hoe werkt het?

  1. Via de Uberapp klik je op de optie Corner store (alleen beschikbaar in Washington).
  2. Doe een bestelling uit een voorgeselecteerd aantal producten.
  3. Stel je afleverpunt in en bevestig je adres.
  4. Een beschikbare chauffeur belt je op vlak voordat-ie bij het afleveradres arriveert.
  5. Afrekenen met de chauffeur

Beschikbare producten: de producten die je kunt bestelling zijn vooraf vastgesteld via deze lijst en bestaat uit categorieën:

  • Babyspullen
  • Bad & Body producten
  • Snoep
  • Oogproducten
  • Eerste hulp producten
  • Kadootjes
  • Kantoorartikelen
  • Sexartikelen
  • Vitamines
  • Beauty producten

 

Antal de Waij About Antal de Waij
Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

About - Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>