Platform Social Business

UitDeGrond.nl biedt lokaal voedsel tegen boerenprijzen

Posted In Deeleconomie, Platforms & Software & Data, PSB, Social Commerce - Door Antal de Waij op woensdag, februari 11th, 2015 With No Comments »
Share Button
Uitdegrond.nlEerlijke producten voor een eerlijke prijs en precies weten waar je voedsel vandaan komt? Een nieuw Sharing platform ziet het levenslicht. Uitdegrond.nl. Uit De Grond biedt een online platform voor de koop- en verkoop van lokale verse producten direct bij de boer of producent. Van groenten en fruit tot vlees en zuivel: alles wordt direct bij de boer of producent gekocht en gekoeld aan de deur bezorgd. Er komt geen supermarkt meer aan te pas. Samen maken we de voedselmarkt duurzamer, eerlijker en transparanter!Eerlijke prijzen

Door direct bij de boer te kopen maakt Uitdegrond.nl de ketens korter en krijgen zowel de boer als consument een eerlijke prijs omdat de producent deze zelf bepaald. De producent wordt niet gedwongen door veilingen of supermarkten een ‘te lage prijs’ te bieden.

Lokaal

De producenten op uitdegrond.nl komen allen uit de regio waar geleverd wordt. Hierdoor maakt de voeding geen overbodige kilometers voordat het op je bord ligt. Voorlopig is de regio waarin geleverd wordt alleen de Gemeente Amsterdam en enkele afhaalpunten in Amsterdam. De bezorging is 1 x per week vrijdag en is dus zeer beperkt.

Vers

Door het platform kunnen producten in een korte tijd van het land naar het bord worden gebracht omadt er geen opslag plaatsvind. Afhankelijk van het product wordt het na bestellen geoogst of gemaakt.
Oprichter aan het woord
Oprichter Koevoets ‘Ik kom uit de online marketing en ik zie steeds meer grote succesvolle websites voorbij komen die de consument direct met de aanbieder verbindt. De bekendste voorbeelden zijn Uber in de taxisector en Airbnb in de hotelwereld.’ Zo ziet Koevoets Uit De Grond ook. Waarom het in voedselland het niet zo hard lijkt te lopen? ‘Voedselketens zijn veel complexer vergeleken met andere sectoren. Er zijn meer tussenpersonen en vooral logistiek is het een flinke uitdaging.’ Maar een begin is gemaakt. (bron)
Lees hier een interview met de oprichter op OneWorld.nl

Antal de Waij About Antal de Waij
Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

About - Antal de Waij is 30 jaar B.G. geboren (before google) en is opgerichter van social business bureau, Engagement Media. Hij is werkzaam als adviseur, consultant en docent op het gebied van social media strategie, social business, contentmarketing en ommunitymanagement. Tevens is hij medeoprichter van deeleconomie initiatief OpusFlex.com en publiceert hij regelmatig op diverse blogs.

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>