Platform Social Business

Vernieuwde Consumentenbarometer Google

Posted In Platforms & Software & Data, PSB - Door Redactie op vrijdag, oktober 31st, 2014 With No Comments »
Share Button

20141023 Consumentenbarometer GoogleDe gratis Consumentenbarometer is ontwikkeld om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends. De vernieuwde tool is in het vierde jaar na de introductie uitgebreid en bevat nu meer data, wat volgens Google zorgt voor betere resultaten. Gebruikers kunnen nu het gedrag van consumenten op het gebied van mobiele technologie, internetvideo en online winkelen in 56 landen met elkaar vergelijken.

Laatste consumententrends
Google ontwikkelde de Consumentenbarometer om adverteerders en reclamebureaus inzicht te geven in de laatste consumententrends, zodat ze campagnes optimaal kunnen afstemmen op veranderingen. Ook journalisten en ondernemers gebruiken de tool om consumentendata en marktspecifieke informatie te achterhalen.

Zo laat de Barometer zien dat Nederland koploper is als het gaat om het aantal met internet verbonden apparaten per gebruiker (3,6). Dat 96% van de Nederlanders dagelijks online is; 88% boekte z’n laatste vakantievlucht online, 46% deed voor z’n laatst gekochte product eerst online onderzoek, en 28% ondervindt problemen met het gebruik van websites op de smartphone.

Verticale markten die op dit moment in de Consumentenbarometer zijn opgenomen, zijn: kleding en schoeisel, huishoudelijke apparatuur, vliegreizen, hotels, cosmetica en boodschappen. Google zegt regelmatig nieuwe categorieën en inzichten aan het aanbod te zullen toevoegen.

Online en offline consumentenoriëntatie
Peter Cory, agency sales director bij Google: “Mensen gebruiken digitale media tegenwoordig voor allerlei doeleinden. Het is echter niet altijd even eenvoudig om te bepalen welke kanalen en activiteiten de beste resultaten opleveren, zeker niet als je met verschillende markten en producten te maken hebt. Onze nieuwe Consumentenbarometer biedt toegang tot heel veel actuele informatie uit consumentenonderzoek waardoor gebruikers beter zicht krijgen op hoe consumenten zich online en offline oriënteren.”

De Barometer-gegevens zijn het resultaat van consumentenonderzoek onder 150 duizend respondenten in meer dan 50 landen. De nieuwe Consumentenbarometer is ontworpen door Hive, een in Londen gevestigde ontwerpstudio voor digitale producten en diensten. Het bureau kreeg de opdracht om de Barometer intuïtiever te maken en de navigatie te vereenvoudigen.

Bron

 

About Redactie

About -

Plaats een reactie

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>