Social media marketing mythen ontkracht

Social media marketing mythen ontkracht

6 oktober 2020 Uit Door Redactie

Er zijn vele blogs, boeken, podcasts en informatiebronnen die je helpen om het meeste uit jouw social media kanalen te halen. Al deze tips zijn natuurlijk goed bedoeld maar het kan zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet in dit informatielandschap. Want wat is nou werkelijk waar en op wie kun je vertrouwen met zijn/haar informatie? Wij, van BuildSocial, doken in een paar social media marketing mythen en geeft je voor eens en altijd de echte waarheid.

Social media is gratis

Je betaalt niets om een social media account aan te maken en ook het plaatsen van social media berichten is gratis. En je krijgt er ook zoveel voor terug als je er maar genoeg tijd in stopt. Maar dat is nou jou waar het misgaat. Want voor een marketeer is tijd geld. En wil je het een beetje goed doen op social media dan moet je iemand hebben of inhuren die weet hoe het werkt. En dat kost ook geld!

Om al die duizenden personen te vermaken op jouw social media kanalen heb je dus iemand nodig die er verstand van heeft. Je wilt namelijk de doelgroep bij de boodschap betrekken, ze prikkelen en vermaken. Met je content wil je dat jouw doelgroep je leert kennen, je leuk vindt en jouw merk  vertrouwt.

Social media vervangen de website van jouw bedrijf

Veel personen denken dat het gemakkelijk is, even een shop op Facebook of Instagram starten en vanaf daar jouw producten verkopen. Helaas werkt het zo niet. Je zult wel degelijk een website nodig hebben om jouw producten te verkopen en je aan je klanten te binden. Ze moeten namelijk wel de mogelijkheid hebben om contact met je op te nemen en op social media heb je niet alle mogelijkheden om dit aan te bieden. Vervang je website dus niet door social media want dan gaat het niet de goede kant op.

Meer weten over social media marketing van BuildSocial? Neem dan een kijkje op de website.